close

d8abf281f94f17f347a1b1fcdd452009

2015-09-16_224637


贊恩 . Zhavia Ward - A Whole New World ( 2019 新版 )






1992年由 Peabo Bryson 和 Regina Belle 演唱的經典版〈A Whole New World〉







A Whole New World ( 嶄新的世界 ) [ 阿拉丁 ]

作词 : Tim Rice 作曲 : Alan Menken 歌手:ZAYN, Zhavia Ward


I can show you the world
Shining, Shimmering, splendid
Tell me, princess, now when did
You last let your heart decide

让我向你展示这世界
闪光发亮 令人神往
公主啊 你已多久没有
跟随过内心的决定


I can open your eyes
Take you wonder by wonder
Over, sideways and under
On a magic carpet ride

请你张开眼睛
让我带你 游览奇妙胜景
带你去任何地方
坐在魔毯上


A whole new world
A new fantastic point of view
No one to tell us no or where to go
Or say we're only dreaming

这是一个崭新的世界
全新的景象 就在眼前
没人能否定我们 没人能束缚我们
也没人笑我们痴人说梦


A whole new world
A Dazzling place I never knew
But when I'm way up there
It's crystal clear
That now I'm in a whole new world
with you

这是一个崭新的世界
神秘未知 目不暇接
而你我在这里
一切变得清晰
我与你 在这崭新的世界
我与你 在这崭新的世界


Unbelievable sights
Indescribable feeling
Soaring, tumbling, freewheeling
Through an endless diamond sky

这景色 令人难以置信
这感觉 让人难以言喻
我们飞着 翻滚着 无拘无束
穿过钻石般的星空


A whole new world
Don't you dare close your eyes
A hundred thousand things to see
Hold your hreath - it gets better
I'm like a shooting star I've come so far
I can't go back to where I used to be

这是一个崭新的世界
不要闭上双眼
眼前还有万千美景
屏住呼吸 会没事的
我如同流星划过夜空 已翻越千山万水
再难复还 已不愿回首过去的自己


A whole new world
With new horizons to pursue
I'll chase them anywhere
There's time to spare
Let me share this whole new world
with you

这是一个崭新的世界
等着我去探索的新世界
我会不顾一切去追寻
趁现在还有时间
让我与你 徜徉在这崭新的世界


A whole new world
A new fantastic point of view
No one to tell us no or where to go
Or say we're only dreaming
A whole new world

在这崭新的世界
全新的景象 就在眼前
没人能否定我们 没人能束缚我们
也没人笑我们痴人说梦
在这崭新的世界


(Every turn a surprise)
With new horizons to pursue
(Every momment red-letter)
I'll chase them anywhere
There's time to spare
anywhere
There's time to spare
Let me share this whole new world
with you

每次回眸 都是一个惊喜
这是等着我去探索的新世界
我会不顾一切去追寻
趁现在还有时间
趁现在还有时间
让我与你
徜徉在这崭新的世界


A whole new world
That's where we'll be
A thrilling chase
A wondrous place
For you and me

在这崭新的世界里
就在这里
探索这片未知
你和我一起

=====================================


I can show you the world
Shining, Shimmering, splendid
Tell me, princess, now when did
You last let your heart decide

我可以為妳呈現
一個閃亮輝煌的世界
告訴我,小公主
妳上一次讓心決定是在何時?


I can open your eyes
Take you wonder by wonder
Over, sideways and under
On a magic carpet ride

我可以將妳的雙眼張開
帶妳看盡一幕幕路旁與地下的奇景
藉著一趟魔毯之旅


A whole new world
A new fantastic point of view
No one to tell us no or where to go
Or say we're only dreaming

一個嶄新的世界
一個奇幻而新穎的觀點
沒有人拒絕我們,告訴我們何去何從
或說我們只是在做夢


A whole new world
A Dazzling place I never knew
But when I'm way up there
It's crystal clear
That now I'm in a whole new world
with you

一個嶄新的世界
一個從不認識的眩目地方
但從這裡開始
我很清楚
我和妳正身在一個嶄新的世界中


Unbelievable sights
Indescribable feeling
Soaring, tumbling, freewheeling
Through an endless diamond sky

不可置信的景觀
無法形容的感覺
盡情翻轉、自由地遨翔
穿越那無垠的鑽石般的天空


A whole new world
Don't you dare close your eyes
A hundred thousand things to see
Hold your hreath - it gets better
I'm like a shooting star I've come so far
I can't go back to where I used to be

一個嶄新的世界
讓你不敢閉上眼睛
成百成千的事物等你欣賞
摒住呼吸,漸入佳境
我就像一顆來自遠方的流星
回不去原來的故鄉


A whole new world
With new horizons to pursue
I'll chase them anywhere
There's time to spare
Let me share this whole new world
with you

一個全新的世界
每個轉彎都是個驚喜
新的地平線等你去捕捉
我會追逐它們至天涯海角
時間用之不竭
讓我和你分享這嶄新的世界


A whole new world
A new fantastic point of view
No one to tell us no or where to go
Or say we're only dreaming
A whole new world

一個嶄新的世界
一個奇幻而新穎的觀點
沒有人拒絕我們,告訴我們何去何從
或說我們只是在做夢
一個嶄新的世界

(Every turn a surprise)
With new horizons to pursue
(Every momment red-letter)
I'll chase them anywhere
There's time to spare
anywhere
There's time to spare
Let me share this whole new world
with you

每次回眸 都是一个惊喜
这是等着我去探索的新世界
我会不顾一切去追寻
趁现在还有时间
趁现在还有时间
让我与你
徜徉在这崭新的世界


A whole new world
That's where we'll be
A thrilling chase
A wondrous place
For you and me

一個嶄新的世界
那是我們將到達的地方
一場令人顫抖的追尋
一個神奇的地方
為妳我而存在



 

arrow
arrow
    全站熱搜

    貓咪最可愛ゝω < 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()